Love boys & Girls

Love boys & girls

Love boys & Girls

Love boys & girls

لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو

 == زندگی‌نامه ==
 

'''لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو''' در [[۱۱ نوامبر]] [[۱۹۷۴ (میلادی)|۱۹۷۴]] در شهر [[هالیوود]] در  

[[ایالت کالیفورنیا]] متولد شد . پدرش '''جورج دی کاپریو''' نویسنده کتاب‌های کومیک و مادرش  

'''ارمهاین ایندربرکن''' و مادر بزرگش '''هلنا ایندربرکن''' . اجداد لئوناردو اهل [[ایتالیا]] و [[آلمان]]  

بودند و سه/ چهارم دی کپریو در واقع [[آلمانی]] می‌باشد . نام لئوناردو توسط مادر او و به خاطر  

نام [[لئوناردو داوینچی]] هنگامی که [[نقاشی]] این هنرمند را در [[ایتالیا]] مشاهده نمود بر او  

گذاشته شد . مادر و پدر لئو هنگامی که تنها یک سال داشت از یکدیگر طلاق گرفتند و لئوناردو  

همراه مادرش در محلهٔ فقیرنشینی با نام [ایکو پارک] که موسوم به زاقه‌های هالیوود است زندگی کرد و بزرگ  شد  

 

                  Click to view full size image    

 

   

                          

 

              

 

          

 

   

 

   ===آغاز بازیگری===
او [[بازیگر]]ی را در ۵ سالگی با بازی در [[مجموعهٔ تلویزیونی رامپر روم]] آغاز کرد اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمییم گرفت تا تحصیلاتش را به طور جدی آغاز کند و به مدرسه John Marshall High School  پیوست . در ابتدای دوران کارش مدیر آژانس و مدیر برنامه‌هایش به او گوش زد کردند که نام «لئوناردو» بیش از حد غیر انگلیسی و خارجی است و او باید نامش را به لنی ویلیامز تغییر دهد اما لئوناردو نپذیرفت و با بازی در فیلم [[زندگی بچه]] در سال [[۱۹۹۳ (میلادی)|۱۹۹۳]] وارد سینما شد .
آغاز کار لئوناردو در [[۱۹۸۹ (میلادی)|۱۹۸۹]] با بازی در نقش '''گری بکمن''' در سریال تلویزیونی بود در همین هنگام بود که یکی دیگر از بازیگران سینما توبی مگی (Tobey Maguire) آشنا شد و دوستی‌شان تا کنون در جایش باقی است . در [[۱۹۹۳ (میلادی)|۱۹۹۳]] در نقش توبی در فیلم خوش درخشید  و نامش در فهرست عنوان بهترین هنرپیشه نقش دوم قرار گرفت. در همان سال با ایفای زیبای نقش یک معلول ذهنی در فیلم [[گیلبرت گرپ چه می‌خورد؟]] در کنار [[جانی دپ]] قرار گرفت که ثمره‌اش کاندید شدن برای جایزهٔ [[اسکار]] در سن نوزده سالگی‌ بود. در سال [[۱۹۹۶ (میلادی)|۱۹۹۶]] دی‌کاپریو در نقش رومئو در فیلم جدید [[رومئو و ژولیت]] (اثر [[شکسپیر]]) حاضر گشت. اما با این همه فعالیت و کارنامهٔ خوب هنری فیلم پر سرو صدای [[تایتانیک]] ([[۱۹۹۷ (میلادی)|۱۹۹۷]]) بود که او را تبدیل به فوق‌ستاره‌ای در دنیای هالیوود کرد.

===موفقیت تایتانیک===
تایتانیک فیلمی بود با ۱۱ کاندیدای اسکار با درصد بیشترین فروش فیلم در [[تاریخ]] [[سینما]] که دختر‌های جوان سراسر دنیا را بارها و بارها به سینما می‌کشاند. بعد از آن  لئوناردو  به سمبل  جوانی ،  زیبایی و عشق بدل شد. همه او را صدا می‌زدند و او تبدیل به توجه اول شده بود به طوری که  شبکه پر بیننده‌ای انلاین او را جذاب‌ترین و زیباترین  هنرپیشه در کرهٔ زمین خطاب کرد {{مدرک}} که حتی مورد تایید هم‌بازی‌اش (نقش مقابلش در فیلم تایتانیک و کاندیدای اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول زن) [[کیت وینسلت]] شد. او اغراق کرد که لئوناردو زیباترین مرد کره زمین است . لئوناردو همه جای دنیا شناخته شده بود به طوری که حکومت کشوری چون [[جمهوری اسلامی ایران]] مردم را به دلیل اینکه  مدل موهای او را تقلید کنند مورد ملامت قرار داد و این عمل را ممنوع اعلام کرد.

===افول و صعود پس از تایتانیک===
بعد از موفقیت بزرگ [[تایتانیک]] او حضوری نچندان دلچسب در فیلم '''سلبرتی''' [[وودی آلن]] داشت و بعد از آن نیز در سال [[۲۰۰۰ (میلادی)|۲۰۰۰]] یعنی ۴ سال بعد از [[تایتانیک]] در مصاحبه‌ای با [[مجله تایم]] اغراق کرد که دوران تایتانیک برای او سخت‌ترین دوران بوده‌ است . لئوناردو می‌گوید: «در زمان تایتانیک هیچ گونه رابطه‌ای با خود نتوانستم برقرار کنم ، دیگر به آن شهرت دست نخواهم یافت و انتظار مجدداش را هم ندارم و چیزی نیست که من حال به دنبالش هستم.»'

بعد از آن لئو ناردو در فیلم ضعیف [[ساحل]] ظاهر شد فیلمی که نه از نظر منتقدان و نه از نظر تماشگران راضی کننده نبود و با شکست تجاری شدید مواجه شد.

در سال [[۲۰۰۲ (میلادی)|۲۰۰۲]] دی کاپیرو خود را از دنیای پر زرق و برق هالیوود و عکس‌های کلیشه‌ای مجلات دور کرد و تمرکزاش را بروی دو اثر موفق [[اگر می‌تونی منو بگیر]]Catche me if you can به کارگردانی [[استیون اسپیلبرگ]] و [[دارودسته نیویورکی]]Gangs of New York به کارگردانی [[مارتین اسکورسیزی]] را در کارنامه‌اش قرار داد که هر دو فیلم مورد توجه منتقدین قرار گرفتند و نمرات زیادی را دریافت نمودند و هر دو نزدیک به هم هم اکران شدند . بعد از آن نوبت به اثر قابل توجه [[هوانورد]] که بر اساس زندگی واقعی [[هاوارد هیوز]] تاجر معروف آمریکایی ساخته شده بود رسید. دومین کار مشترک اسکورسیزی دومین کاندیدایی [[جایزه اسکار]] بهترین هنرپیشه نقش اول را برای او به ارمغان آورد.
 
همچنان دی کاپریو همکاری‌اش را با اسکورسیزی ادامه داد به طوری که خیلی‌ها او را [[رابرت دنیرو|دنیرو]]ی جدید اسکور می‌خوانند گرچه هنوز هیچ اسکاری نصیبش نشده است.

دی کاپرو در سال [[۲۰۰۵ (میلادی)|۲۰۰۵]] مشغول هکاری سومش با اسکورسیزی به نام [[مردگان(فیلم)|مردگان]]The Departed
با حضور ستارگان دیگری چون [[جک نیکلسون]] ، [[الک بالدوین]] و [[مت دیمون]] شد در ضمن هنوز ۲ همکاری دیگر [[مارتین اسکورسیزی]] و دی کاپریو باقی مانده است.
 
او فعالیت‌های وسیعی را برای منابع طبیعی بخصوص و حفظ و نگه‌داری [[گوریل]]‌ها انجام می‌دهد ونیز تقبل بخشی از کمک‌های بیمارستان لوس‌انجلس که مخصوص کودکان سرطانی است را به عهده دارد{{مدرک}}.
لیو با موفقیت در سال [[۲۰۰۶ (میلادی)|۲۰۰۶]] به استراحتی کوتاه پرداخت و مشغول ساختن فیلمی در مورد محیط‌زیست شد و این فیلم را به [[جشنواره فیلم کن]] برد.
هم‌چنین او در فیلم [[جاده انقلابی]] ([[۲۰۰۸ (میلادی)|۲۰۰۸]]) یک بار دیگر با [[کیت وینسلت]] همبازی شد.
 

 

 

به سفارش نیلوفر  

          (http://www.konkooresarneveshtsaz.persianblog.ir/)

نظرات 4 + ارسال نظر
هدا سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:00 ب.ظ http://www.biatulove.blogsky.com

سلام

بابت نظری که توی وبلاگم داده بودید ممنون .

وبلاگ شما هم خیلی خوبه .... خسته نباشید

خوشحال میشم که با هم تبادل لینک کنیم .

لطفا شما منو با نام * پر محتواترین وبلاگ جذاب ایرانی * لینک کنید و بعد از اون در قسمت نظرات برای من پیغام بذارید و نام لینکی را که دوست دارید برام بنویسید .

با تشکر

هدا
www.biatulove.blogsky.com
پر محتواترین وبلاگ جذاب ایرانی

آن شرلی سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:17 ب.ظ http://ngh2.blogsky.com

سلام
مرسی که به کلبه تنهایی ماهم سرزدی یه کمی از تنهایی در آمدیم .
من شما را لینک کردم .وبلاگت هم جالبه یکی را می شناسم که کشته این جور مطالبه وبت را بهش معرفی می کنم .

نیلوفر پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:45 ق.ظ http://www.konkooresarneveshtsaz.persianblog.ir

ممنون از توجه شما من عاشق بازی دیکاپریو هستم نه خودش راستی شما چرا تو بخش خصوصی نظر می دید؟ باز هم از توجهتون ممنون!

شوک پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:44 ب.ظ http://shouk.blogsky.com/

ما باید شمارو با چه نامی لینک کنیم ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد